22 Ağu 2011

Kefal avı

Daha önce tuttuğumuz balıkların hayali ile kendimizi su kenarında bulmamız çok sürmedi, her zamanki avlağımızda herzamanki yerimizde, her zamanki yemimizi takarak, herzamanki yere attık, ama eksik olan birşeyler vardı oda balıktı, zannedersem, olayın esas kahramanı yoktu o gün. Merada tek tük balık oynuyor ama vuracak çoğunluğa malesef ulaşamıyordu, sabah 07 de başladığımız hayal kırıklığı avımız öğlene kadar zor sürdü, çıkan sıcaklarında etkisi ile evin yolunu tuttuk, avlak ile ev arası toplam 20 kilometre olup biraz Bafra tarafında kalmakta, denize dökülen kanalın ağzında av yapmaktayız. Zannedersem suların aşırı yüksekliğinden dolayı balık denize çıkmış olabilir diye düşünüyoruz. Evimizde biraz dinlendikten sonra artık balık tutmak için birşeyler yapmalıydık, bu zamana kadar çeşitli balık haberlerini aldığımız Cengiz arkadaşımızın avlağına gitmeye karar verdik arabamızın kuma batmasıyla biraz gecikerek te olsa saat 15 civarı yeni bir avlakta yeni bir heyecan için hazırdık, kışın adam boyu su olan avlakra su seviyesi dizlere kadar inmiş, sığ olduğundan dolayı ısınan su devamlı kefal için uygun ortam oluşturmakta. Boy çizmelerini girip otların ve kamışların arasında nasibimizi aradık akşam güneş batana kadar epeyi bir paçoz kefal yakaladık, ve günü bitirdik, hep birlikte resim çektirirken ben artık ertesi günün avının hayaline çoktan başlamıştım bile. Sabah malesef erken kalkamamış saat tam 8 de avlakta olabilmiştik, su pırıl pırıl pürüzsüz en ufak bir balık oynaması görülebilmekteydi, kısa bir balık oynağı arayışından sonra ikimizde kendimizce en uygun olan yerlerde oltalarımızı suyla buluşturduk. kenarda oturup yaklaşık 10 metre ileriye sazların dibine oltaları düşürdüğümüzde kefaller önümüzde dans yapmaya başlamışlardı, sazan dahi aldık, sazanı çekerken misinanın o cizzzzzz diye çıkardığı sesi o sessizlkte duymalıydınız. Artık daha fazla kefal yakalamanın bir anlamı kalmamıştı, hem zevkimizi aldık hemde yiyecek balığımızı yakaladık. balığın bol olduğu bir esnada ayağa kalktığımda önümdeki kaçışan , şaşıran kefalleri görmelisiniz. Limitleri doldurduğumuz bu avımızda av arkadaşım ismail ve bizden avlağını esirgemeyen Cengiz arkadaşıma burdan teşekkürlerimi bildirir daha nice avlarda beraber olta atmayı dilerim.Yazmış olduğum bu uzun av raporunda hatalarım varsa affola. Kalın sağlıcakla ve balıkla.Rastgele..