12 Mar 2012

Derbent Gökala avımız

Hamur tedariğimizi Samsun'dan yapamadığımızdan dolayı, Bafra'da av marketlerinin açılmasını bekleyerek çok vakit kaybettik, dolayısıyla balığın vuruş zamanını kaçırdık, ancak saat 09 gibi avlağa vardığımızda, her şey hazır, bizde hazırdık, ama, nerede tutacaktık, balık bizi nerede bekliyordu? işte asıl mesele buydu tüm yerler erkenciler tarafından tutulmuş, bize kenar köşeler kalmıştı, bizde son zamanlarda meşur olan Kız Kayasının Çeşme tarafına oturduk, ama ne oturuş hareket 0, tık yok!! Sabırında sonu var dedik Harekete geçtik tabiki, Kavaklığa bakıp oradada balığın nazlı olduğunu anlamamız ile, dönerken Kumsal'da biraz takılıp çayımızı içeriz diye düşündük, iyiki öyle düşünmüşüz. İki olta hemen su ile buluştu ve biz bir yandan kaşık atarken şamandralardan bir tanesi hemen ortadan kayboldu, derken peş peşe 2-3 balık aldık, balık meraya geliyor oltalara vuruyor ve yakalanıyor, diğer balık gelene kadar vuruş olmuyor, bu şekilde öğlen yaptık, ama araba sesi duyunca oltaları bırakıp başka işlerle uğraşmamız görülmeye değerdi, yol yanı olduğu için adeta tiyatro sergiledik.Tabi bu tiyatroyu Bafra'lılardan öğrendiğimizi söylemeye gerek yok. İki saat boş bekledikten sonra balık kestiğinden dolayı, saat iki civarlarında dönüş yoluna koyulduk, dönerken baktığımız avlaklardaki balıkcıların hiç balık tutamadıklarını gözlemledik. Böylece bu vasat günü 5 balıkla tamamlamış olduk. Gidecek olanlara rastgele diyorum.