12 Mar 2012

Derbent'te balık bolluğu

Sabah hava tam açıp araba ile gecerken tüm avlakların erkenciler ile tam dolu olduğunu görünce yinemi geç kaldık dedim içimden, hafta içinde kafamızda şekillenen ikinci avlağın boş olduğunu görünce hemen yerleştik, ve atar atmaz vuruşlar başladı, balık adeta yeme saldırıyordu biraz zaman geçtiğinde artık tut sal yapmanın zamanının geldiğini anladık, büyükler varken küçük balıkları alıkoymanın bir anlamı kalmamıştı, hasadımızı sadece iri alabalıklar ile yaptık, resimlerdende anlayacağınız gibi güzel ve keyifli bir haftasonu yaşadık.Yem olarak sadece Kara hamur kullandık, arada balık vuruşu azaldığında solucan ilede yakaladıysakta esas yemimiz kara hamurdu, arada sırada kaşık ile balık aramalarımız zaman zaman sonuç verdi fakat asla bir yemle yakaladığımız düzeyde değildi. Daha önce ava giden arkadaşlar balığın öğleden sonra vurduğunu söylediklerinden saat 15 e kadar avımız devam etti ama balık saat 11 den sonra çok azaldı, bizde saat 15 de avlağımızı terkkettik, dönüş yolunda yolumuz üzerindeki avcılarda hareket olmadığınıda gördük, demekki bu gün balık bu şekilde diye düşündük.Bu güzel av gününde beraberce av yaptığımız ismail arkadaşıma ayrıca teşekkür ederim, bir av partneri ancak böyle olur dedirtti kendisi. Gidecek olanlar hafta içi gidebilirlerse daha güzel balık yakalayabilirler diye düşünüyorum ayrıca bulunduğumuz yere avcılar gelince bizim balık da kesti, sakin sakin yakalamak adeta bir piknik havasında bir av yapmak istiyorsanız hafta içi bu fırsatı değerlendirin derim.Son bir sözde oradaki ağcılara, gördüğümüz kadarı ile misina ağ pek atılmıyor, zaten 15 nisandan sonra tüm ağcılık yasaklanacak, kanunlara uyan ve misina ağ atmayan tüm balıkcılara teşekkür ediyorum.Sonunda hep aynı kayıktayız..Rastgele..